Monday, June 27, 2011

DDE: selera ala tok guru

aloha....

hehehe... tajuk sgt propa bukan??? ini bulan blog politik ye khawan2 semua...
tak banyak masa nak mengarang bagai... ekau semua layan ke je gambar2 nie..
selamat menjamu selera......

lupa nak bgtau nama model hari nie...
eden perkenalkan.... NASI KERABU TUMIS... sedap bangatttttt... (jgn lupa trademark blogger... memuji diri sendiri adalah WAJIB hehehhehe)


ikan goreng celop tepung

kelapa parut & ikan

sambal tumisnya.. (tue sebab namanya nasi kerabu tumis... yg byk jual2 tue nasi kerabu biasa je...)

condiments (kerabu2nya - taugeh, selom, kacang pjg & bunga kantan.) nak letak daun2 lain pun boleh.. cth: serai kayu, timun, kesum n dll suko ati la)

akhir sekali... sambal cili padi tumbuk.....

hehehhe.. amacam ada terliur??? sesapa yg puasa boleh cari buat habuan berbuka nanti....

perasan tak apa yg tak de dlm nasi kerabu tumis nie...

1) BUDU (sepatutnya ada budu...)
2) NASI hahhahaha.. eden lupo nak snap... tgh type n3 nie baru teringat... nasi tue dah berubah bentuk pun.... hahhahahah

kesimpulan... halalan toyyiban

adios!!!!!!!

3 comments:

TopsyTurvyMum said...

semalam ada org jual nasi amal nasi kerabu ni la..student malaysia kot yang buat
Eden tak sempat order.
Terasa lak nak makan nasi kerabu .
Rajin sungguh ekau dari eden..
Ini tak boleh jadi!

Sitisifir10 said...

wahhh...cuma kalau saiz selom dan kantan itu diminimakan dari saiz tayar lori mesti lebih menyengat...ngahngah... *erk, bercakap mcm pandai masak :P

saya suka makan ulam yang dah dipoitong halus mekasihhhhh

Me said...

TTM: dah lama dah eden rajin dari ekau hahhaha

Pijah: eden sentap.. kah kah kah.. tayar lori mahal tauuuuu :p