Wednesday, October 6, 2010

DDE: Dadih

alahaiiii... eden nie kan ke baru berjinak2 n baru terjebak dlm xtvt meroti... langsung eden pun gigih le p mencari bahan2nya.. tapi langsung nan hado high protein flour.. ke eden yg tak tau cari or mmg eden dok kat tempat paling ulu....... so yg mampu eden beli yang ini je lah....

hajatnya.. boleh le digunakan nanti utk eden meroti secara kecil2lan.. maklum le.. industri kecil dan sederhana je kekdahnya... hihihihi... utk mengubat lara dihati.. eden buat ini....

eden beli dadih n buat dadih...... perisa?? buah-buahan campuran.. bahasa BM eden simata biru plak ialah mix fruits...

inilah rupanya setelah di masak dan dimasukkan kedalam bekas... agak kurang berpuas hati disitu sbb tak hijau sgt colornya... paleeeeeee je... tak ceria...


ini keseluruhan dadih yg terhasil dr 1 pek kecik di atas.. dpt la 40 bekas kecik tue...  skang dadih2 nie semua tgh menggigil2kan diri masing2 dlm fridge...

adios!!!!

6 comments:

makcikrehan said...

aku pon dh lama tak mendadih. mendidih jer semedang! hahaha. dulu2 byk kali gak aku buat. mcm2 perisa aku dh try. anak aku tak mkn sgt. laki aku pon kurang. yang lebihnya akuuu jugak!

Me said...

nie eden buat utk majlis raya ofis.. ingat nak tambah lagi utk sekolah k.cho plak

.::CeK LaLa::. said...

kerol.. cer try cari bahan meroti kamu tu kat kedai sebelah kedai tayar maxxis, nibong tebal.. kalo dari USM ni, kedai dia belah kiri.. kerol kema u-turn la balik sblm trafic light...
Sbb kak ila kalo nak beli bhn2 buat kek, sekut sume lah kat situ jer..

SYANI said...

Aku pun selalu buat dadih instant tu. Tapi bak kata MR laki & hanak2 kureng sikit, aku yang lebihnya..

Me said...

baik k.ila eden yg menurut perintah.. syani n MR>> ank n hubby kalau ada mkn tapi gitu2 je.. eden pun biasa2 je.. tue yg jarang buat tapi utk majlis keramaian boleh la buat... bukankah ini dessert yg paling mudah? dessert pelik2 eden tak tau... hahahhaha

daeng said...

sila buat muffin orange kegemaran saya