Monday, December 13, 2010

GNK: perkembangan

ermm... ini segmen gemuk nak kurus (GNK) eden.... so far berat telah berjaya diturun kan kurang lebih 1kg.... walaupun makan tak berapa jaga.. tapi workout adalah sgt disiplin:(..... baru-baru nie adala kerabat2 eden dtg rumah n buat ayat nie.... oh ye waktu kejadian malam.....

Scene 1: eden dlm rumah .. tetiba dgr bunyi hon keta.. intai dari tingkap.... owh... pemilik kereta berwarna hitam  no pendaftaran SELANGOR dikenali... eden pun berlari2 anak (ala2 saie dari safa ke marwah....) utk buka gate... almaklum la.. autogate belum ada lagi.....

Scene 2: sebaik gate dibuka secara manual oleh eden... kereta hitam dipandu dgn penuh GAYA, KEUNGGULAN & MUTU (udah mcm iklan.......) masuk ke porch .... maka bermula lah sesi salam2 bertanya kabar... dan disinilah insiden itu bermula....

anak tetamu: eh.... auntie yg jelita rupanya.... i ingat kan izzah.... (tersedak pulak cik izzah tue) tue la hairan kenapa izzah ada kat sini....

(owhhh utk makluman ekau ekau semua.... izzah adalah kerabat2 eden juga yg sgt muda belia lagi remaja... 12 tahun hokey umurnya....)

eden: huhhhhhh.... izzah??????? 

selesai....

Scene 3: sedang menikmati makan malam....

eden:... sila mkn tambah2 jgn malu2 jgn segan2 ini kan tempat terang duduk renggang2 bertambah sayang 
tetamu: tuan rumah tak makan sekali??? 
eden: i tak mkn mlm...
anak tetamu:.... ha tue la tadi ingat izzah.. auntie yg jelita dah nampak lainn...... berdiet rupanya... 
THE END

persoalannya... eden seperti izzah????? izzah remaja berumur 12 tahun.... jadi... ada byk kebarangkalian disini...

kebarangkalian 1 (Kb 1)>>>> adakah dgn berdiet n berexercise eden menjadi muda belia (ala2 awet muda??? eh tapi eden mmg muda remaja lagi)  sbb takkan muka kanak2 12 tahun tue plak yg tua kan... hahahhaha

Kebarangkalian 2 (Kb 2) >>>> adakah eden sudah terlalu koroih di mata mereka??? eden mmg koroih laa

kebarangkalian 3 (Kb 3) >>>> adakah mungkin tetamu berniat nak pegi rumah izzah.. tapi terpergi rumah eden.... langsung berlaku konflik identiti??? hahahhaha ini lagi tak mungkin...

kesimpulannya.... nilai Kb 1 dan Kb 2 adalah 0.99 iaitu sgt menhampiri satu a.k.a tepat lagi jitu hahahhahah
Kb 3 = 0.00001 so tak boleh di terima..... 


oh ye nak bagi tau... ada sapa2 nak termontah baca n3 nie???? eden ada jual besen...  1 biji 5 hengget.... hahahha
heheheheh sapa lagi mau tekan itu lif kalau tak diri sendiri kan??? hahhahahahha

ok lah jom bererobik terkinja2 didepan TV kekdah nya.....
adios....

3 comments:

makcikrehan said...

owh tidakkkkk... baru 1 kg dah ruper 12 tahun! oh tidakkkk!!!

kalau 5kg apekah terus menjadi seperti bayi?

oh tidakkk... harus aku pon tak mkn malam [tapi bantai mkn mcm nak pitam di siang hari]

TopsyTurvyMum said...

agak extreme diet anda ini..1kg serupa = 12 tahun ekekeke

apa2 pun tahniahh!!

Me said...

hahahahah... kalau udah mcm baby takut plak eden MR.. ahkak TTM sesonggohnya eden telah bercoti n mkn dengan sgt bermaharajalela hahhaha.. apakah mungkin masih 12 tahun???